Friday, January 08, 2016

SENTIMENT

SENTIMENT
Voor de liefste


Ik hou van je sentiment. Wat je doet maakt
nieuwsgierig, vult mijn bezigheden aan. Zelfs
als je niet eens echt in mijn buurt. Je blijft
gemist, je blijft in gedachte.

Men zegt dat verliefdheid uiteindelijk verdwijnt.
De kinderen spelen in het gras. Stel dat er eentje
er een van ons kon zijn met van die blonde
krullen. Het zou uit liefde, maar te laat.


De zon schijnt in mijn studeerkamer en ik probeer
een sigaartje met mijn eerste koffie van deze
ochtend. Je hebt de was in de droger gestopt.
Twee levens simultaan. Twee levens dichtbij
elkaar.


Zullen wij vandaag ooit eens naar het strand
een nieuwe historie schrijven, hand in hand in
deze koude winter. Een mooie foto in het
blonde licht van deze heldere dag.


De spreeuwen zingen. Als vanouds een begin
voor een glimlach op de lippen. Ik hoef je niet
te vangen, niet te vinden. Onder handbereik
een Terra Incognita.


De wind een fluistering van het een of ander,
Herman de Coninck een handleiding voor wat ik
je zoal zeggen kan als ik het niet zou weten -


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 8 januari 2016






 

No comments: