Wednesday, January 06, 2016

KLOKSLAG 12

KLOKSLAG 12
Voor de liefste


Ineens weer te weten waarom, de tranen over mijn
gezicht, zomaar midden in de nacht, liefste, echte
liefde rechtstreeks vanuit mijn hart, terwijl je
al slaapt en ik nog wakker.


Het is een vreemd verlangen waar ik op wachtte
deze dagen, ik beschreef het alvast, vond de woorden

die eraan moesten raken, ze vertederen, maar hoe
voelde dat ook alweer.

Ik las net zo'n gedicht over jou, ik herinnerde
mij hoe jij in alle overgave naast mij lag, bijna
een kind, alsof de tijd nooit had stilgestaan, een
blik van mij voldoende om je te doen blozen.


Het komt dus allemaal terug, dit is een werkelijk
houden van, geen woorden, maar daden. Dat ik
het je eerder schreef is mooi, maar ik vind je
eerder terug zoals je daar nu ligt.


Ik vind je eerder terug dan in een gedicht,
zomaar ineens, ontvankelijk zoals ik nu het
in woorden probeer te vangen -



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 7 januari 2016 

No comments: