Wednesday, January 20, 2016

DROMEN BRENGEN GELUK

DROMEN BRENGEN GELUK
Voor de kindermusical “ De droomreis “


Zonder dromen kun je nergens in geloven
of niet bereiken wat je wilt: een mooie reis
naar verre landen, een stoere brandweerman
of een heldhaftige straaljagerpiloot.

Ergens moet het toch beginnen. Ik droom
van geluk, dat je heel diep van binnen naar
liefde streven kunt en dat je daarmee
een ander helpt hetzelfde te zullen
vinden.

Mijn dromen zijn klein, een beetje zon of
een blauwe lucht of een poes die spint. Dat
ik die op mijn kussen vind. Het zijn van die
dromen van heel dichtbij. Een ontbijtje
met een glas melk en een gekookt eitje.

Dat het geen geld kost, maar een zoen. Een
ik hou van jou zomaar voor je voeten, van
een lieve moeder of een vader of je liefste
vriendje. Dat je dat mag verdienen
zonder dat je er iets voor doet.

En dit doorgeeft aan ieder ander. Dat de
wereld dan verandert en jij zo ook weer
bovendien. Dromen die leven om
door te worden gegeven, dromen die
groeien van hand tot hand –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 20 januari 2016



No comments: