Monday, May 20, 2019

BIJZONDER GEWOON

Bijzonder gewoon
Voor mijn liefste Conny Lahnstein
Voor haar 59steverjaardag


Nooit eerder gedacht dat jij, mijn liefste, vanzelfsprekend 
bijzonder aan mijn zijde zou zijn als hier nu. De natuur
weerspiegelt liefde, zie hoe het groen weelderig en fris
gewis is van haar wonderbaarlijk schoon.

Zie hoe jij mij verbaasde omdat ik eerder nog van niets
heb geweten en je hebt gezocht buiten jou om alsof ik
je eerder al vermoedde, maar waarom? Nu ben je hier
en ik ken haast geen woorden dan slechts  “ ik hou van je.  “

Jij bent zo bijzonder gewoon, zo alledaags betoverend,
ik zou er haast geen aandacht aan schenken ware het niet
dat jij steeds aanwezig bent, daar waar ik verblijf.

Wij doen de dagelijkse dingen, wij omringen elkaar, maar
dan – je kijkt in mijn ogen, je bent 
één en al overgave, ik
zou je nooit anders willen beminnen zoals jij hier nu  –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 20 mei 2019



No comments: