Friday, May 24, 2019

WONDERBAARLIJK

Wonderbaarlijk
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Daar in samenspraak het gelijk aan onze zijde – jij je eigen plan,
ik het mijne. Toch elkaar te blijven verstaan in alle seizoenen alsof
het nooit anders was bedoeld. Met jou kan ik een heel leven
voor de boeg, met jou heb ik aan een half woord genoeg.

Zoals nooit eerder. Houden van heeft iets van een gewoonte
die ik niet daaglijks kan benoemen. Je denkt elkaar te kennen,
maar toch. In verbazing kijk ik je aan hoe jij doet zoals je doet.
Jij bekwaamde je in hartstocht en ik nam haar aan.

De storm mag razen, het mag regenen dat het giet, maar het
deert mij niet zolang jij bij mij bent. Het zonlicht in je haar,
je lachende ogen, je toereikende armen, het is allemaal

bijna te onwaarachtig voor waar. Maar daar ben je, je staat
daar zo mooi jezelf te zijn, nee, ik wil je niet anders, hier schrijf
ik je: je bent zo lief dat ik niet weet hoe lief dat is – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
vrijdag 24 november 2019  

No comments: