Saturday, May 11, 2019

MIJN LIEFSTE LIEVELING

Mijn liefste lieveling
Voor mijn lief Conny Lahstein
in het teken van moederdag

Hoezeer wij ook bezig worden gehouden door
luttele zaken kijk ik je toch vanuit een ooghoek aan,
raak ik door je vertederd, weet mij door jou
verzekerd van liefde en geluk.

Mijn leven kan niet meer stuk als ik zie hoe jij met
jouw dochters en kleinkinderen omgaat in ziel en
zaligheid. Ieder omarmd door jouw geest, jouw
aanwezigheid.

En ook ik raak aangeraakt door de liefde die jij
uitstraalt zoals de zon van vandaag – zonnestralen
op mijn gezicht, jouw hand langs mijn wang.
Het maakt mijn hier en nu

zoveel meer bijzonder dan ieder ander wezen
dat rondom mij leeft. Zorgen verdwijnen overstag
en zo gaat alles zachtjesaan over tot de orde
van de dag.

Maar jij verandert mij voor altijd,
hoe moeilijk de omstandigheden
soms ook –  


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 11 mei 2019 



No comments: