Sunday, May 26, 2019

VOOR ALTIJD

VOOR ALTIJD
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Zelfs als ik je herinner – maar je bent
zoveel nu als hier, zoveel meer dan vroeger.
Hoe had ik het anders kunnen bedoelen
terwijl je aanwezig bent, terwijl ik je
dagelijks voorhanden heb?

Blijf zoals je voor mij zo dagelijks – nee,
ik wil je niet kwijt, niets liever dan, nee ik
stamel misschien in mijn houden van,
maar hier ben ik dan – met open
armen, een vluchtige kus.

Dit is het dus, dit gaat nooit meer voorbij,
dit kent geen oponthoud, dit houdt stand
zolang ik mij over jou verbazen kan, zelfs
zo nu en dan.

Dus verwonder mij dagelijks of af en toe,
wees zelf verbaasd nu ik hier zo voor je sta,
nu jij zo wonderbaarlijk dagelijks naast
mij staat – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zondag 26 mei 2019 






No comments: