Tuesday, September 20, 2016

ALSOF NOOIT EERDER

Alsof ooit eerder
Voor mijn liefste Conny Lahnstein


Het is aan de nacht, aan jou en aan de slaap. Ik heb
altijd aan je gedacht, zoals nu, zelfs toen je nog niet
bestond. Ik kon mij nauwelijks voorstellen hoe alleen
ik wel niet voor je was, dat de liefde al een vorm.

Nu alles vanzelfsprekend werd, moest ik wennen aan
dit thuis, was veilig en geborgen nog een vreemde      
huid. Toen ik vergat wie jij was, moest ik nieuwe
woorden voor je leren, het bijzondere begeren
dat zich in beminnelijke woorden verwoordde.

Zoveel een en al oor en zoveel malen te stotteren
des te meer. Geen oneindige vragen hoe puur of
onrechtvaardig ik de tijd met jou verspilde, maar
dieper bij mijzelf ten rade om vanuit mijn kern
jou echter te doen beseffen.

Wennen doet het nooit, maar het geeft niet. Ik streel
je tot kalmte en beneem je zinnen speels als dat moet.
Zo stil als een ochtend die begint, zo aanvankelijk
als alledaags.

Ik bedenk je lijnen op een landkaart aarzelend
op de tast. In die trant, telkens weer opnieuw,
zo duidelijk en nieuwsgierig  als gloednieuw –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 21 september 2016
Foto @ Conny Lahnstein(Selfie)
Muziek Stevie Wonder " My Cherie d'Amour


No comments: