Friday, September 30, 2016

ANDERS GEZEGD

ANDERS GEZEGD


Wie zal ik worden. Het kan nooit zo worden wie ik was,
het kan mij niet herinneren wie ik ben. Het kan kort of
lang, verschilt van mening betrof het jou en mij.

Ik kan denken wat ik wil, maar wat verleden was,
vervaagt, verkleurt alras. Niets is wat het was, niets
bestendigt tot blijvend waar. Anders gezegd, wat
blijkt blijft even onecht als echt. Maar dat wist je.

Turbulent de tijd, ongrijpbaar als stilte. Hoe waarheid
in leugen rijpt. Wie zal ik worden als ik beiden eender
ben. Het beweegt, maar nergens heen. Een
veranderlijke constante.

Teveel woorden nodig om mijzelf uittentreure te
bewijzen. Jij was het toch immers zelf die trachtte
het herinnerde overvloedig te herhalen? –



Elbert Gonggrijp,  tuin in de nacht,  Egmond aan den Hoef, 
vrijdag 30 september
2016
Schilderij @ Armando, titel onbekend


No comments: