Friday, September 02, 2016

STEM IV



Stem IV


Dwingt af tot leren luisteren, hier ben ik, hier zit het gevaar. Aanhoudend
aandacht voor de dingen die er toe horen te doen. Een willens en
wetens heen en weer bewegen. Wij zijn bomen, moeten waaien
met elkaar. Een roerig woeden in woekerende woorden.

Lieve bedachtzame moeder, wat wil je nog,  wat verlang je van deze
monotone monoloog waarin ik niets anders van je verneem dan dit
voortdurende hameren op een nietsontziende bedoeling?

Het betuigt van een herinnering die ik mij niet herhalen kan. Het woont
een elders zoals nu, een hier waarin het licht zijn schaduw heeft
verlaten. Zoals je hier beweegt, zo aangedaan en ongekend.

Ik hoor je –


Elbert Gonggrijp,  Schagen,  zaterdag 20 augustus 2016 
Foto Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef, zonsopgang Hoeverweg,  2016


 

No comments: