Wednesday, December 07, 2016

4 DEGREES

4 Degrees
N.a.v. de muziek van Anohni - hopelessness


Waarom, O God schiep U de mens die vanuit
een microbe de zee uitkroop, die ene appel en
het vervloekte Paradijs. Hadden wij ooit kunnen
weten dat vanuit het vuur de eerste steden,
er sprake zou zijn van verdeel en heers.

De tijd explodeerde zodra de vooruitgang
exploiteerde. Hoe gruwelijk dood kan je zijn, als
het gaat om mijn en dein. Als de Grutto , de Mus
en de Spreeuw uit zicht verdwijnen.

Als het bloedbad omslaat in nog meer wrok, omdat
een ieder zo nadrukkelijk het zijne beleerde, met
kapmes, bommen en geweren. Dat de warmte
slechts een paar graden desastreus. Is dit de
gewenste evolutie?

Jij streelde mijn lichaam en ik zag dat je het goed
bedoelde. Hier ben je en ik kan niet achterblijven.
Verder niet te kunnen reiken dan wat ik mij nu
voorhanden, hier, op de vierkante centimeter,
hier, in het meest fatale ogenblik –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  woensdag 7 december 2016
Foto's verschillende internet kranten betreffende de IS
Muziek Anohni - 4 Degrees(Album Hoplessness, 2016)






No comments: