Thursday, December 01, 2016

BLIND DATE

BLIND DATE


Ik ging zitten waar ik altijd zat, wist niet wie jij
was. Zopas zat er nog een egeltje in het gras,
deed een kat nog wat met een muis, ik
keek en wat ik ook bekeek, je leek op
niemand die er op leek.

Een blad dwarrelde van een tak, het licht
verduisterde, maar ik wachtte geduldig af
op wat er komen zou: een man, een kind

een mooie vrouw. Ik luisterde en wachtte
af hoe jij weldra komen zou. Maar de bomen
en het gras, zij wisten het al en ik moest
het enkel nog beamen.

Dat jij er al was, de bomen en het gras
zeiden het namelijk al. Je fluisterde, soms
hard, soms zacht hoe gelukkig jij wel
niet was, hier aan mijn zijde.

Ik besefte het pas toen jouw hand mijn haar
onzichtbaar betastte, maar dat ik er het
omkijken naar had. Ik zat ernaast zoals ik
er vaker naast gezeten had.

Je waaide de
welkome wind –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  donderdag 1 december 2016
Foto van weblog van @ Yan Bilczewski " Falling leave "






No comments: