Monday, December 05, 2016

REWIND

REWIND


Ik, die het mij nooit eerder herinnerde nu ik het zag –
in het licht wil het herboren begin, juist nu het weer
wintert – open armen om er telkens in te trappen,
maar des te gelukzaliger van aard.

Het spaart de mooiste momenten uit – wie sprak
ze telkens tegen, wie was het die zei dat het er niet
om loog – ongenaakbaar zoals het mij buitensloot.

Het wateroppervlak bedekt met een vlies van ijs – de
barre takken van de Vlier nog schier in blad – een vlag
halfstok – vergeefse eenden snaterend om brood –
herinner je dit, je diepst mogelijke ik – al is de aarde
nog hard onder je voetstap –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 5 december 2016

Schilderij @ Nikolaj Dielemans " Past-present 1.
Muziek Lamb - Album " Backspace Unwind "




No comments: