Monday, December 05, 2016

VOLGENS PLAN

VOLGENS PLAN


De trap op te gaan – halverwege de vraag
waarvoor je ging – en dan de herinnering die
je stuurde – zonder haast, zoals de rivier
ooit haar herinnering leefde naar
een zekere zee.

Voel ik aan wat jij doet als jij aan mij denkt of
moet alles nog bedacht – heeft het de tijd
en wat is dat dan – tijd. Het licht raakt aan
alles met het geduld van zacht te aarzelen
of blijvend te verdwijnen. Is zij zichzelf aan
het vergeten zoals ik het doe.

Overal kan orde, maar het is aan het hoofd.
De spreeuw imiteert het allemaal en jij mag
gokken hoe. Een spel in vele talen.

Een blauwdruk van de herhaling. Wat ik
vond was al daar waar ik haar eerder
in mijn handen duidelijker bedacht.

In levende lijve de pen om dit
uit het papier tot adem te
wekken –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  maandag 5 december 2016

Fotografe @ Lila Lizz " Oude spiraaltrap "




No comments: