Tuesday, December 06, 2016

FROZEN

FROZEN
N.a.v. de rijp in de tuin,
mijn foto’s daarvan en die van Fredi Hartman

“ Don’t judge the things just by how they are,
but just by what they make you feel “


Een voorbije wereld in de maak, raakte in al zijn
eenvoud mijn ziel – trefzeker als een witte rand van
rijp – teer als het kleine kind dat al zoveel lichtjaren
voorbij.

Maar voordat het smolt nog eenmaal om zich heen
gegrepen – het zieltogend blad, de berustende
plant, het dunne vlies op een vijver – en de lucht
van een staalblauw eerder nooit begrepen.

Hier raak ik nooit op uitgekeken, blijft het
schetsboek even dicht – verbijzonder ik mijn
magisch oog een waarachtig sprookje.

Wat was het toch dat mijn adem 
stokte nu niets nog zeker –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 6 december 2016
Foto Elbert Gonggrijp,  tuin Egmond aan den Hoef,  dinsdag 6 december 2016

No comments: