Thursday, February 15, 2018

ANDERS GEZEGD

Anders gezegd
Landjuwelen
Antwoord op Gemma
“ Al die achterhoofden “

Nee, ik weet het zeker. Nee, dank u,  ik heb
geen mening. Het leven is mij al verbijsterend
genoeg. Een halve waarheid als alaaf. De
politiek die diepe kuilen graaft.

Vandaag werd ik wakker met het dagelijkse
van regen, een eerste krokus, een zoveelste
koolmees die daarentegen nimmer in verzet
zijn eigen cyclus doormaakte.

Ik lag nog op bed en had nog alle tijd
om smetvrees te ontberen. Dat varkens
aan haken hingen, de mest gierde over
het onbestemde kale land.

Nee, liever niet. Was het leven een roulette,
ik zou het haar beletten een kans te verkrijgen
om rücksichtlos langs start en finish
een onverbiddelijk spoor –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
donderdag 15 februari 2018
afbeelding masker Venetiaans carnaval





No comments: