Tuesday, February 13, 2018

VALENTIJN

Valentijn
Voor mijn liefste Conny


De sneeuwklokjes glunderen in massa’s de ijzige winter
vaarwel. Zo wil ik wel wakker worden met jou. Je was altijd
overal nog voordat ik dat wist. Ik had je al gemist
voordat ik je kende.

Ik zag in het water de schittering in je ogen, ik hoorde je
fluisteren in de wind. Zoals het riet bewoog, bewoog je sierlijk
met mij mee. Het idee dat je bestond maakte het
verlangen bestaande.

Ik zeg het je natuurlijk wel dagelijks dat houden van, maar
vandaag net iets bewuster, omdat ik mij goed herinner hoe het
anders had gegaan. Dan was je uitzicht op verte en altijd
die voortdurende ander.

Je bent zo mooi gewoon omdat ik niet om je heen kan, zoals
de aarde om de zon. Zoals gewoonlijk om elkaar heen wentelen,
gezellig knus naast elkaar. Ik onderga je zoals ik licht ervaar.
In toenemende mate.



Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 13 februari 2018
Foto Valentijns boeket voor Conny Lahnstein


No comments: