Friday, May 12, 2017

EGAAL

EGAAL


Dit bedoelt zee. Wat zou ik
schrijven, wat zou ik je bedoelen,
maar het vindt zichzelf.

Je vraagt me te kijken zoals
ik ooit eerder deed, geluk is
gevaarlijk. Daar valt veel
over te zeggen. (Daar waren
we het over eens.)

Of een foto. Het benadert een
kust, valt steeds maar
in vertwijfelde lijnen, strandt
op het zand van het strand.

Bijna sereen. Ik moet bedenken
wie ik mijzelf wil, daar, ergens,
in een verte, een mogelijke
toekomst.

Hoe zou het zijn
mijzelf daarin daadwerkelijker
tegen te komen. Zal het
zich blijven herhalen of
al mompelend bij zichzelf
stilstaan.

Dit bedoelt de zee,
maar zoals altijd –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan Zee,  vrijdag 12 mei 2017
Foto's Conny Lahnstein,  Egmond aan Zee, vrijdag 12 mei 2017








































































































*  Geschreven gedicht in Strandpaviljoen “ De Uitkijk “
O.a. na lezen in bloemlezing van Rutger Kopland
“ Geluk is gevaarlijk “ + opmerking “ Es ist mir egal “



No comments: