Friday, May 05, 2017

ZIE MIJ

ZIE MIJ
Naar foto van @ Elizabeth Koning – “ Roos “


Daar waar eens je wieg – maar je was er sowieso, je balanceerde, de
armen fladderend als een flamingo – jong nog, de ogen het bewijs dat je dit kon,
zomaar, een onbeschreven leven. Dichterbij dan je ooit deed. Roze van een
tijdloze heimwee, de geur van sunlight zeep en wolken die nooit voorbij
zouden gaan.

Dit  later valt altijd stil, verzuimt seizoenen. Kijk, ik kan op een been staan,
kijk ik ben vrij van verleden, ik zou je in het heden een zoentje kunnen geven.
Vertrouw me, ik zal blijven bloeien als je het maar niet doorvertelt. O wie, o
wie doet mij na? Ik ken de sleutel, ik heb haar niet gebroken –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  vrijdag 5 mei 2017
Foto @ Elizabeth Koning – “ Roos “  



No comments: