Sunday, May 21, 2017

MIJN LIEFSTE MEI

MIJN LIEFSTE MEI
Voor mijn liefste Conny,
voor haar aankomende 57ste verjaardag


De Meidoorn kent zo haar grillen. Dat heeft het levenslot ooit
bepaald. Dat jij volledig liefde spreekt en de natuur van leven
schreeuwt kent een eendere wet. Het zingt en tiert welig
van binnenuit. Hoe had het immers anders gekund.

Een open boek dat de letters naar zijn hand zet. Ik wil je in een
gewillig testament. Hier, onder de Kastanjeboom zullen wij wonen,
zover de toekomst verstrekt. Maar daar ben je, met je ogen
en armen waarvan niets is gelogen.

Het groeit zich groen van allure. Daar ben je en daar verjaar je, ik
vergaar je dagelijks. Jij bent mij iedere keer weer eigen dat het barst
en bedelt van oprechtheid. Je verbaast mij, onthaast mij, vergeeft
mij, telkens weer.

Zeg het niet liefste, zeg het niet nog
een keer. Ik hoor je zo graag des te meer
van mij zwijgen in je kijken –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  zondag 21 mei 2017
Foto: Rode Meidoorn zoals Conny en ik vandaag in de tuin er eentje hebben geplant.


No comments: