Friday, May 12, 2017

LIEVER NIET



LIEVER NIET
Klaagzang


Het licht gedestilleerd uit die ene Kastanjeboom, uit een warme
Mei, een namiddag waarin het kleine grut gonst van leven. Hoe
doet een Koolmees dit, hoe liggen katten loom in het gras, hoe
spelen ook alweer de uitgelaten kinderen?

Ik tast mijn wereld op woorden af, wil zoiets als stilte. Ik vergeet
mijzelf telkens weer. Waar vindt poëzie waarde, hoe kom ik ooit
onder mijn weigerachtig lijf uit. Ik bewoon het huis van mijn
eigen emoties, maar zonder sleutel, achter de gordijnen.

God speelt ondertussen mooi weer, stelt zich
verdekt op achter eeuwige jeugd en herhalende
vragen. Zoals het telkens zich ontvouwt en ik het
nu niet kan verdragen –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den hoef,  vrijdag 12 mei 2017
Foto's Elbert Gonggrijp, tuin Egmond aan den Hoef,  12-05-17



No comments: