Tuesday, May 30, 2017

SCHUIM

SCHUIM
Uitgewerkte Smartphone opname


Zo voor de hand – dat zij begint waar zij eindigt,
bruusk en voldaan, begrensd door haar vloedlijn.
Nimmer aflatend, aanhoudend zichzelf.

Is dit wat liefde bedoelde? Een God meedogenloos
van beweging, het wisselvallig bestaan van water? Ik
kan kijken tot ik mij vergis, weggaan naar later
terwijl zij blijft waar zij is.

Een roepend commando van golven. Dat zij mij
huisvestte met vinnen en kieuwen, een zekere
onbestemde reis. Om het land te beproeven.

De golven uiterst geduldig mijn vragen
herhalend of ik ben geworden wie ik mij
uiteindelijk verlangde. Het schuim der
aarde voortgedreven door de wind.

Het alras uitsterven van een
fenomeen dat vruchteloos
poogt te overleven –



Elbert Gonggrijp,  Egmond aan Zee,  dinsdag 30 mei 2017
Foto Elbert Gonggrijp,  Egmond aan Zee,  30-05-17


No comments: