Tuesday, May 16, 2017

NOCHTANS



NOCHTANS


Eenvoud bestaat zoals liefde bestaat. Geluk is gevaarlijk voor
wie te diep nadenkt. De luchten kleuren grijzer naarmate ik mijzelf
steeds vaker vergeet. De gang van de merel in het gras, rennen
en aarzelen terwijl de godganse wereld.

Ik kan je niet vertellen wat ik zie, ik kan je eerder suggereren
wat ik niet. Dichterbij lijkt alles anders, wil er van alles. Het is al
zoveel voorjaar, je kan er niet omheen, ook nu niet. Een
feest zonder gasten.

Geluk is gevaarlijk, het ontvouwt zich. Het blijft voorlopig, bijna
om aan te raken van heimwee, te ervaren als later. Dat het goed
komt, terwijl je opkijkt en het groen geduldig. Een reden om
nergens meer bij stil te hoeven staan.

Het strijkt de plooien glad, vermant zich –


Elbert Gonggrijp,  Egmond aan den Hoef,  dinsdag 16 mei 2017
Foto Elbert Gonggrijp,  tuin,  Lievevrouwbedstro,  16-05-17




No comments: