Wednesday, November 21, 2018

HIDING AWAY

Hiding( away )
Naar gelijknamige foto
@ Judith in den Bosch


Wat niet wil bestaan laat het aan die ene hand,
schrikt zichzelf af, wendt het gelaat. Ik ben dit, ik
leef een gordijn, ik schuw het licht, ik ben mijzelf
in dit vergeefse evenwicht. Ik heb mijn best
gedaan om zoveel minder dan dit.

Meer dan dit is er niet, zal er nooit zijn. Ik ben
het krampachtig gebaar dat zichzelf ontkent, ik
ontleen mijzelf door weg te blijven. Ik ben
meer niet dan wel. Zo zonder gezicht
een onophoudelijke vraag.

Ik ben het drama wat jij denkt te zien, ik ben
alles wat nog moet, wat nog zal, maar in stilte
een te raden mens. Zo bijna, zo gering, zo
absent –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 21 november 2018
Foto @ Judith in den Bosch - Hiding( Away )







No comments: