Monday, November 19, 2018

VANAF HEDEN

Vanaf heden
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Zijn het je haren “


Mocht de tijd, dan wil ik je. Niet zoals gisteren,
niet achteraf, niet de herinnering, niet ergens waar
ik je zopas, niet eerder dan nu, dan overal. Voorbij
als straks de herfst, zo bladerloos de boom.

In de mist de vage contouren van een lichaam,
jouw gezicht. Hoe klinkt het ruisen van de zee, hoe
vind ik de verte in jouw ogen. Het parelmoer
van de schelpen, maar echter de glans.

Ik wil je voor het verdwijnen, ik wil het kind in je
zien verschijnen, ik zoek je hopeloos in het vinden.
Zoals het water het stromen, een beek zonder
begeerte. Zoveel stilte als antwoord.

Maar de zwanen het intens geluk van samen
varen, het vederdonsen geluk. Die intentie
te bewaren, zoveel dichterbij dan
jij en ik de kus –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 19 november 2018
Afbeelding Fibbunacci reeks - Gulden Snede




No comments: