Friday, March 05, 2021

DEBUUT

Debuut

 

 

Op die ene foto een oud begin ooit te willen schrijven, maar
dat nog niet volledig kunnen. Het was op goed geluk eerste
woorden verzinnen, de ene beter dan de andere. Het zou
worden geloofd als het niet waar was.

 

Daar te zitten aan de tafel in een beginnende zon mijzelf
te zullen lezen de waarheid te zoeken tussen mijn regels
door. Voorbij en vluchtig zou ik zijn voordat ik het
zeker had geweten.

 

Hoe vergeefs het bijeen schrapen van de woorden nu
het schrijven van toen voorbij was gegaan en ik vanuit
dit heden mijzelf in die ene houding zie afvragen waar
ik uiteindelijk ben gebleven –  

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef
vrijdag 5 maart 2021

2 comments:

jancoenraats said...

Als steeds sinds ik je ken
in mijn wereld bínnenin
door je zijn zolang ik mag beseffen dat je bent.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Het doet mij deugd om te zien hoe jij steeds weer mijn gedichten waardeert en voor mij deelt. Dankjewel daarvoor!