Tuesday, March 16, 2021

DIE ENE

Die ene

 

 

Uit al die anderen mij te kiezen tot besluit. Jij bent mij als
geen ander toevertrouwd, op jou is mijn gehele toekomst
opgebouwd. Niet om het een of ander maar jij verandert
mij, jij overdondert mij rücksichtslos.

Het is allemaal zoals het zou moeten zijn. Jij bent er en ik
zeg het je hoe totaal jij mij bent, omdat het zo moet, omdat
ik weer wil zeggen wat jouw leven zoal met mij doet. Om
los te laten waarin ik mij gevangen weet.

 

Ik wil je de wereld in, uit al die pogingen jou proberen Maar
je bent al onderhuids een geruststellende gedachte. Ik heb je
nooit zoveel liever, nee, nooit zo vaker als nu. Kom, laten
wij gaan, laten wij de liefde overdoen –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 16 maart 2021

 

 

2 comments:

Hilly Nicolay said...

Zo de liefde kan zijn.
Prachtig Elbert.

Elbert Gonggrijp - dichter (1965) said...

Liefde is een bijzonder iets, uitverkoren een tweede. Tot op de dag van vandaag ben ik blij mijn geliefde tegen te zijn gekomen...