Wednesday, March 17, 2021

WOENSDAG

Woensdag

 

 

Welke zou jij hier zijn. De dagen smaken naar een woensdag –
ik  heb je al halverwege, ik heb je weer tussentijds. De kamer
geduldig voor elkaar, het zoveelste uitzicht uit het raam.

Kon je niet voorzien hoe dramatisch woensdag is?

 

Ik las het bij Rutger Kopland. Hoe de wereld werd benadrukt
door haar telkens te formuleren, te blijven zien wat je nooit
eerder hebt gezien – daarop een antwoord willen weten.
Beschouw ik mijzelf eender, ik zou een zekere conclusie.

 

Hierin woon je – er is sprake van geboorte en verlies, de dag
keert altijd bij je terug. Van al die anderen die ene. Ik zou je
opnieuw willen zeggen wie je bent, je bent overduidelijk zo
licht als vandaag het eerste licht –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den hoef,
woensdag 17 maart 2021

 




No comments: