Saturday, March 27, 2021

STERVELING

Sterveling

 

 

Je moet hier al zijn verdwaald en vergeten, je moet
hier over de akkers en de bomenrijen. Het leek weer
zoiets als een herfst, het regende, er hing zwaar licht
over wat wij dachten te herkennen.

 

Ik had je het liefst zo graag terug, maar je was er
nog. Je was een huis en in de kamers woonde
vrede – maar wat voor vrede. Ik zocht je en
vond je nooit meer terug.

 

Ik wilde weten waarin je nog woonde – zomaar als
een vlucht kraaien, een roepen elders, eindeloos van
herhaling. Ik moest je blijven zoeken, een huid om
te kunnen strelen, een lichaam

 

om naar te hunkeren – zoals jij nu. Kou belooft
geen liefde, kou is alleen maar triest. Het neigt
naar dood, naar verdwijnen zoals jij nu. Als je
nog terug kwam wat zou ik –

 

 

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 27 maart 2021

 

No comments: