Saturday, September 06, 2014

Crossroads 4.


CROSSROADS
 
 
(4.)
 
 

Hier is alert geboden, het ging er zo razendsnel
vandoor, voordat ik het vermoedde was het weg,
vlucht en zweven. Achteraf had het een sperwer
kunnen heten, maar slechts een silhouet.

Het wist nergens van dat ik tersluiks had gekeken.
Voordat het mij vermoedde was het al net zo
weg als snel vertrokken.

Het dorp ligt net zo stil als ooit verloren. Er hoeft
nooit gevlucht, zij ligt er als bevroren. De mensen
hebben een naam, niets kwaads voor ogen.

Ik zit hier best, het bier bleek geruststellend
aangenaam. Ik hoef niets te hoeven, ik ben zo
uiterst mijzelf, want de letters weten weer
raad. Alles kan. Ik ben op mijn hoede – 
 

Elbert Gonggrijp,  café ” Ut Aethoes “,  Beegden,  zaterdag 6 september 2014
 
 
 


No comments: