Friday, September 05, 2014

Tea for two



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
TEA FOR TWO 

Verblijf met Conny in Antwerpen, hofje van paleis de Meir
 

Het is zilver, doet ogen veelbelovend open, een
stille ochtend ontwaakt de nieuwe daden omdat
er weer zoveel nieuwe oorsprong op ligt.

Ik drink voorzichtige thee. Er hoeft nooit gehaast,
het is nooit genoeg, want er is de gemoedelijke
conversatie.

Hier is het altijd zo uitgesproken zondag, hier is
het zo onweerstaanbaar eeuwig. Waarover ooit
te zullen dichten? Dan de lucht maar weer
veelbelovend blauw, jou zo zeker aan mijn zij.

Wat jij schrijft is hoogstwaarschijnlijk. Ik laat je.
Je hebt zo mogelijk meer te zeggen dan ik.
Ik rangschik slechts mijn vertrouwde woorden.

De obers lopen af en aan, weten nooit van iets.
De thee wordt koud. Ik laat mijzelf gebeuren.
Wat ik doe is een vraag zolang ik de woorden
aarzel.

 

Elbert Gonggrijp,  Antwerpen,  maandag 1 september 2014
 
 
 

 

No comments: