Saturday, September 06, 2014

Theaterhotel



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
THEATERHOTEL
 

Verblijf in Theaterhotel te Antwerpen
 

Ik heb mijzelf van alle gemakken voorzien. Ik ben
een huis, ik ben de meest toegankelijke sleutel.
Wie hier aantreedt onthoudt dit om uiteindelijk
binnen te komen.
 

Ik ben nog nooit zo tijdelijk  geweest als voorheen.
Het was een onderweg soms haastig, soms aanwezig,
soms vertrek. Het hing er maar vanaf waarom.
 

Misschien weet ik nooit waar ik ben, ik was er
waarschijnlijk altijd absent. Ik was een vraag,
een datum, een plek, de meest mogelijke tijd. 
 

Ik kon, maar een voetstap. Ik de meest eenzame
ruimte. Herken mij. Er staat een stad op, ik
was er, maar nergens, vergeetachtig bovendien.
 

Liefste, als ik jou herinnerde moesten er armen
om mij heen om te beseffen dat ik hier, alleen
hier en dat ik dat herkende.
 

Kom, maak mij die voetstap en herken mij die
eenzame ruimte. Er zal zich een stad opstaan
om daadwerkelijk van te houden – 

 

Elbert Gonggrijp,  Theaterhotel Antwerpen, Antwerpen,  zondag 31 augustus 2014
     
  

 

 

No comments: