Wednesday, September 24, 2014

Meaningless


MEANINGLESS
Voor mijn lieve vriendin Conny
Muziek Maria Mena, " Just another day "
 

En dat het regent, een beetje regen, een beetje
twijfel, niet zoveel aan de hand, maar op
afstand, jij daar met je pen voor de
duidelijkheid, geboren te worden,
te leven en te zijn geleefd en
zo ja waarom.
 

Het had zoveel uitstel, alles was mogelijk,
dat het uiteindelijk op zou klaren en
voorbij zou gaan, jij los zou laten
wat de aanvankelijke tranen en ik
het je zou verklaren, het was zo
goed als over. Het zou opklaren
voordat je het wist, voordat de
repeterende woorden.
 

Het is grijs en lijkt niet over, het
weet de eindeloze vaart van wolken,
het heeft de vorm nooit willen toe
te geven dat het maar schijn, jij
veel gelukkiger met mij. Jij gaat
jouw eigen gang, ik ben immers
bij jou? Wij zijn zo naast,
maar hebben onze eigen
bedoening.
 

Dit is zondag, maar altijd. Ik kan
je. Je hoeft nooit de deur voorbij
zonder afscheid te nemen. Je neemt
ondertussen de brieven door. Waar
waren wij destijds gebleven? –
 
 
Elbert Gonggrijp,  Heerhugowaard,  24 september 2014
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

No comments: