Thursday, January 31, 2019

BRIEFGEHEIM

BriefgeheimLandjuwelen
Antwoord op Gemma ‘ Kijk je onder water ‘


Ik had je brief terzijde gelegd. Ik wilde je later
wel weer weten wie je was in dat gezicht, hoe ik je
herinnerde toen je zwom in dat hemelsblauwe
water, met je waaierende haren.

Jij zou misschien een morgen in mijn zomer, jij was
vooral dat licht, je leek meer een droom van vroeger,
ik had je wilde zeggen dat je mocht blijven, maar je
ging zo goed als voorbij.

Wat ik zag was hoe de wolken vervluchtigden, 
hoe verlaten de bossen, de velden. Hoe je eindigde 
zoals je begon, een hardop mijmeren. Daar ging 
je, een reis naar de verte. 

Hoe ik des te meer aan je denken zou en de roze
bloesems verlangde zoals de zachte halmen in het gras.
Dat ik later je brief zou lezen om te weten hoe 
eenzaam ik met je geworden was – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan Zee,
donderdag 31 januari 2019
Schilderij @ William Turner - Wolken en wind



No comments: