Wednesday, January 16, 2019

NIETS IN HET BIJZONDER II

Niets in het bijzonder
Herinnering jeugdkampen natuurstudie
Uitgewerkte I-Phone opname


De geur van hars, bomen die praten
in een afgesproken geheimtaal. Hier vond 
ik mijn jeugd zoals ik mij bedoeld had, 
zoals ik nooit voorbij zou gaan. 

De eeuwige lanen met de spitse naalden, 
de rode bosmieren in het stuivend zand.

Haar dat stugger werd naarmate je langer
buiten verkeerde, jij steeds minder een vreemde 
begon te voelen, de tijd van bonte katoenen 
truien tot op de draad versleten, 
het alternatieve eigen. Omdat je 
weigerde in de maat.

De dennen daarentegen stevig in het gelid.
Zo dicht dat er enkel donker tussen zit. Hun
bestaan vertrouwd van historie, zo
standvastig dat je door de bomen 
het bos niet meer ziet – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 16 januari 2019
Foto Drentsche Aa III jeugdkamp - Elp - 1988

No comments: