Tuesday, January 08, 2019

ONTWRICHT

Ontwricht


Heeft U dat? Iets verstaanbaarders dan poëzie, iets 
in mijn maat? Niet de te vroege lente, de premature
hazelaar, die gloedvolle klokjes van de krokussen.
Niet die kreten van de lijster, maar jij toen jij
onbewogen gehoor gaf aan mij.

Ik wil op niets zijn voorzien, iets wat je pas weet als 
de rest heeft afgedaan, een gebroken hart, sneeuwvlokken
op het pad, vorst in de grond, doofstomme woorden
waaruit inzicht nog zou worden moeten bepaald.
Hoezo, liefde in het dagelijkse.

Je strijkt je haren glad.Vergeten die uiteindelijke les
waarbij de bestaande belofte moest opgespoord. Had ik
het reeds eerder gepropageerd had ik het laten groeien
tot jij jou werd, een gevallen engel, een klapwiekende
duif zonder voer, onmogelijk van koers – 


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 8 januari 2019 





No comments: