Friday, January 02, 2015

EERSTE KLANKEN



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



EERSTE KLANKEN
Thema Gedichtendag 2015

Voor mijn liefste Conny
 

Was er dan het lied in alle vroegte die de herkenning
van de ware liefde bedoelde, een onvermoed signaal
dat je mij al helemaal in de gaten had? Ik kreeg jouw
melodie niet uit mijn hoofd, ik zong je door de straten.
 
Er was mij geen rozentuin beloofd, jij was mij zelden,
jij was mij zeldzaam. Ik wachtte gelaten het verlangen
af. Jij drogeerde, jij was er zo nu en dan en ik leefde
jou zolang jij jouw melodie etaleerde.
 

Zing met mij. Ik luister gedwee wie jij mij zo mateloos
beoogde, jij bent overduidelijk jezelf, jij bent openlijk
aan mij gemeen. Wij horen de deinende golven, wij
horen de vertellende vogels hoe het nu uiteindelijk.
 

Daar staan wij dan, jij je zang van het immer zo hebben
willen zeggen. Het is klaar nu, zo helder van onszelf. Wij
leven ons zo natuurlijk de natuur, het zingt zich nu van
buiten uit het hoofd. Het heeft een lied de liefde
bezongen. Jij tegenover mij –
 

Elbert Gonggrijp,  Heerhugowaard,  vrijdag 2 januari 2015
 
 
 
 
 

No comments: