Thursday, January 22, 2015

HET GROTE WACHTEN

HET GROTE WACHTEN
Elke dag schrijven, Margreet Schouwenaar
Opname Smartphone


Buiten leeft niets. De tijd is een boom en verstart
tot zijn oorsprong. Ik kijk. Alles heeft zijn beweging
verijdeld. De boerenkrokus wil alras uit de grond,
maar verloochent zich niet.

Ik kan weten wat ik wil, maar de groei heeft zich
uiterst geduldig. Pas als ik achterom kijk heeft het
leven zich geuit. Als heeft het pas immer
plaatsgevonden.

De stoeptegels wachtend op ongeduld de huid van een
stille gedaante. Wanneer wordt dit grote wachten vanuit
het lome de nieuwe ontdekking? Ik sta voor het raam
en ken de wereld vele gedaanten.


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  donderdag 22 januari 2015


(Foto's behorend bij de beelden die dit gedicht ter inspiratie dienden. Eveneens gemaakt met Smartphone.)






No comments: