Monday, January 05, 2015

ONTSTEEK MIJ -

ONTSTEEK MIJ
Elke dag schrijven
Voor een goede vriend

Ik heb de nacht voor jou de dag bedacht. Jij wilde
jezelf, je was vrij, het stond je vrij jezelf te zijn,
je kon het, maar een behoedzame moeder. Jij
had hierin volwassen kunnen leven, je kon
ruim baan, ook met die argwaan.

Nauwelijks op benen gestaan, want immers het
begane verleden waarin de daden nog aan je
kleefden. Je had er nooit om gevraagd toen je
zwak van geest niet van grenzen wist. Ik ken je
zonder kattenkwaad, een kwestie van geloven.

Jij moet je voorzichtige vleugels op eigen benen. Je
hebt daartoe alle kans, ik ben zo duidelijk bij je. Je
waant je alleen of een voortdurende vraag. Ik weet
jouw weg maar geef het jouw tijd om haar weer
uiteindelijk te besluiten. Ontsteek mij in jou –


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  maandag 5 januari 2015 



Bijschrift toevoegen




Bijschrift toevoegen

No comments: