Tuesday, January 06, 2015

HET MEEST SUBLIEME

HET MEEST SUBLIEME
Voor mijn liefste

  Elke dag schrijven “


Het was onverwachts dat wachten plots een naam,
de liefdevolle verwonderende jij. Je stond daar zo
naakt in je taal, je stond daar in al je overgave. Je
besloot wat ik al die tijd had uitgesloten .Je was
daar, je omhelsde mij, het was waar, je wilde mij  
overduidelijk voor elkaar.

Het werd het ongelooflijk jaar dat ik nooit voor zo
mogelijk had genomen. Je had mij zeker eerder
gekozen  als je het ooit eerder voor jezelf had
gedurfd als overwogen. Het moest nog voorbij
de tijd.

Daarin heb ik jouw toekomst ontmoet, zo raakten wij
in elkaar verward, wij waren kunst, werden liefde in
het geniep. Het heimelijk verlangen sterker dan het
anders te kunnen willen.  Elkaar te herkennen
 dieper dan een vluchtig zo nu en dan.

Jij koos, jij verlangde, je won, jij verloor. Jij hebt een
een huid afgedaan, jij verliet wat zo vanzelfsprekend
weelde en geluk. Hier sta je dan, je kon niet anders
dan. Je houdt van mij zoals ik van geen  ander houden
kan. Jij bent mijn adem, zoals jij mijn adem.

Onze blikken gekruist, maar met het oog op
vrede. Verbaasd, te leven zonder de zoveel
onnodige vragen –


Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  maandag 5 januari 2015








  

No comments: