Monday, January 26, 2015

NAAMLOOS

NAAMLOOS
Voor Conny
Florence and the Machine “  Remain nameless “


Uit het niets woorden zeggen om stilaan te verstaan.
Ik bekoorde zoals jij bekoorde. Er was geen denken
aan dat die gedachte ooit over zou gaan nu jij hier
onvermijdelijk mijn grootste liefde ooit. Het
gebeurde, waarom anders gewenst?

Het was zo klaar als klaar, je was daar, niets hield tegen
wat zich niets te ontzeggen hield. Waarom te fluisteren
wat liefde beduidde, waarom te ontkennen wat zich
eerder nooit. Hier helpt geen orde of verstand, het
gebeurde naderhand, het wist zich achteraf.

Hier grijpt niets in elkaar, hapert heldere taal, wil niets
duidelijker dan de vraag je af te vragen waarom. Ik zag
jou terwijl ik niets verlangde en niets meer zeker wist
dan dat dit nooit in eeuwigheid.

Vergeet wat zichzelf zo naamloos had uitgesproken. Het
leeft de liefde, het komt dichterbij dan ooit. Ik zag het aan
de natuur, ik wist het in jouw aard, het was ons zeldzaam
waarachtig. Wij waren dit, ook al dacht het zich elders  



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  maandag 26 januari 2015



No comments: