Monday, January 26, 2015

PERMANENT

PERMANENT
Nachtelijk stilleven
Uitgewerkte I-Phone opname


Als ik mijzelf om mij heen vergaar, blijken dingen
ijdel, spaart zich de wanordelijke rommel. Kan dit
zich permanent? Omdat zich niets heeft gewijzigd?

Het is aan de nacht stil te staan bij zoveel twijfel.
Het heeft zich liever doen vergeten. Ik omwille
van mijn liefste mijzelf gereed tot rust en vrede.

Maar met de slaap de rusteloze rede die zich
niet wijken laat omwille van een nader uur,
een mogelijk begin om weer –



Elbert Gonggrijp,  Alkmaar,  maandag  26 januari 2015


(English translation)

PERMANENT
A nocturnal still life
Elaborated I-Phone Recording


If I gathered myself around me, things turned out
to be vain, saved itself the disorderly me. Can 
this be permanent ? Because nothing has 
changed ?

It stands still in the night with many doubts.
It would rather forget . In the sake of my 
dearest self to be ready for peace and 
quietness .

But with the sleep the restless reason 
which doesn’t let us depart because of 
a further hour, a possible start over 
again –


Elbert Gonggrijp , Alkmaar, Monday, January 26, 2015












1 comment:

Pieter said...

permanent is voor mij nu een heel ander permanent.
maar dat zal wel weer niet permanent blijven.
dus er bestaan ook al dode brieven?!