Friday, December 08, 2017

DIT IS MIJN DAG

Dit is mijn dag
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Gekwelde snaar “


De dag vaalt schaamte, het nauwelijks
licht, het winters evident. Zij wendt een
wankel handschrift voor, rilt van hulpeloos
onbenul. De ijzige nacht waant zich
voorbij, de laatste hagel getuigt van
tragisch ochtendgloren.

Het leek zich duidelijk uitgelegd dat het  
bestond, werkelijker toen je sliep, toen het
in mij sluimerde. Vogels gingen af en
aan, trokken hun eenzaam plan. Ik heb
nooit geweten hoe schrijnend liefde  
voor mij was.

Ik had jou anders willen noemen, maar
het striemde bij vlagen, vluchtig als een kus,
kil van afscheid, hoe ik jou nooit. Zo heftig,
zo kortstondig. Dat soort vaagheid –



Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef, 
vrijdag 8 december 2017

Paper Art @ Conny Lahnstein - 
Detail tweeluik - Night and Day - 2014


No comments: