Saturday, December 16, 2017

MELODIE

Melodie
Landjuwelen
Antwoord op Gemma
“ Hoe het licht uit den treure lag “


Nu het licht verwaait, de wolken goudomrand boven
de restanten van de dag, nu ik niets anders dan zacht de
tijd verdrijf, een poging tot dezelfde melodie. Het late
uur heeft nauwelijks vaart, het afscheid neemt uiterst
bedaard een eigen weg.

Het kiest een toon die ik pas besef als het uit het oog,
als schaduwen in de avondstond een nieuw gelaat, als
zij een eigen gestalte schrijdt, als ik haar nipt herken,
een fluistering, een welluidende stem.

Spreeuwen dansen kolderiek hun vlucht, gaan
ijlings naar hun slaapplaats terug in wentelwiek en
wervelvlucht. Ik verzucht een enkele hagelbui
en dim mijn eigen notenzang –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 16 december 2017-12-16
Foto @ Regina Pas –
Ontleend aan Facebook pagina
  Ron Sterk’s weerbericht


No comments: