Thursday, December 07, 2017

NATTE DECEMBERNACHT

Natte decembernacht

Onder het beluisteren van de CD
“ Geluiden uit het Noorden “
van Rutger Kopland

Ik had gedaan wat ik kon
die dag, het regende, het stormde
en daarna werd het volledig
stil, zo zonder jou.

Ik hoorde mijzelf nadenken
over wat er allemaal wel en niet
mogelijk had geweest, ik moest
het mij steeds herhalen
dat het niet waar is.

Niet waar had kunnen zijn
zolang ik er maar niet in geloofde.
Er is zo weinig licht, alles kon
gebeuren, zwart en doods
van vergissen en vergeten.

De klok tikt mijn tijd en
ik vraag mij af waar jij bent
nu je er zo duidelijk niet.

Je bent niet hier, je bent
voorbij nu ik je niet zie, ik
begeer de liefde
nieuwsgierig.

In mijn hand de pen, de
geruststelling, de verwarring,
de hoop. Dat je het leest,
dat ik hier niet overbodig
ben.

Maar het regent –



Elbert Gonggrijp, 
Egmond aan den Hoef, 
donderdag 7 december 2017
www.natuurgedichten.blogspot.com

No comments: