Wednesday, January 10, 2018

HET TEGENOVERGESTELDE

Het tegenovergestelde
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Dat is precies wat ik niet wil “


Het is weer allemaal anders dan ik ooit dacht. Het bleef
bestaan zelfs toen ik niet naar je keek, je was als de nacht, als
het slapende land, het onverschillige vee. Een foto hadden
wij er nimmer van kunnen maken.

Niemand is ons de baas, niets is min of meer een uitzicht,
een onbestemde winter, een verregende grijze dag. Alles ging
immers voorbij. Nee, jij had geen gezicht dat ik herkende.
Je bleef hangen als een leeg idee.

Zie de dolende Kauwtjes, de koerende Duiven. Daarachter
had ik je te denken, zocht ik jouw geschiedenis. Als het een doel
had dan heette het liefde, maar hoelang nog. Ik moet in slaap
gevallen zijn bij de gedachte je werkelijk te kennen.

In het sprookje nog de jaren, de doornen
en het gevaar nooit meer te zullen ontwaken,
hoe mooi jouw beeltenis ook –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
woensdag 10 januari 2018
afbeeldingen: screenshots uit
YouTube filmpje Cocteau Twins - Pandora
Youtube filmpje zwerm Kauwtjes






No comments: