Friday, January 26, 2018

ONLOSMAKELIJK

ONLOSMAKELIJK
Ode aan Merel Slobbe
Uitgewerkte Smartphone opname

De jongedame slaat haar benen bevallig over elkaar. Zou
zij van de Etudes van Chopin houden? In mijn handen twee
grote glanzende sinaasappels. Ik overweeg een keuze.

Er bestaan van mij verschillende versies, een goede of
een slechte. Op het spiegelend water dobberen gelaten de
eenden hongerend om brood. Een kwestie van kijken.

Ik had die ene scene eruit moeten laten, dat ik zou stoppen
met dichten. Op het blocknote de eerste aanwijzingen, de krabbels,
een lekkende pen, een verweerde ansichtkaart.

Binnen het passepartout van de dag heersen
ongeschreven regels. Ik voer alsnog de katten
en verschoon plichtsgetrouw hun kattenbak –

Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef
donderdag 25 januari 2018

Foto Merel van Slobbe bij Reuring bij de uitreiking van de Meander dichtersprijs 2017 
- Foto @ Conny Lanstein



   

No comments: