Sunday, January 28, 2018

ONGEVRAAGD

ONGEVRAAGD
Landjuwelen
Antwoord op Gemma
“ Liever vraag ik wie je bent “


Kijken waar ik ophoud te bestaan en jij daarbuiten verdergaat. Hoe
groot besta jij dan als ik niet weet van onderscheid? Hoeveel meer besta
jij buiten mij? Wat willen en weten wij van elkaar? Ik weet jou niet echt.
Het had net zo goed anders kunnen zijn.

Je bent zo gebruikelijk als ik nu en ik weet je naam niet. Het mompelt
regen, het zucht wind. Jou beschrijven gaat te langzaam voor het besef  
bij jou te horen. Ik wil weten waar jij nu in mij woont. Ik schreef enkel
wat voorzichtige woorden omtrent jou.

Jij hebt mij met licht aangeraakt, laat oud licht, een zomer, een najaar,
liefde misschien. Met dit idee moet ik het doen. Ik ben gelukkig met wie jij
bent, maar vreemd gelukkig. Ik zoek waar je bent, waar je lacht of huilt.
In die wereld waar ik je bedacht, zonder enig idee –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
maandag 29 januari 2018

Foto @ Peter Allert - The Touch of Time (Detail + bewerkt)


No comments: