Saturday, January 13, 2018

NABIJ

NABIJ
Landjuwelen
Antwoord op Gemma “ Op één adem “


Of er na de dood nog wat valt te betreuren. Zolang
ik van het leven bewust de tekens ervaar – de
meest voor de handliggende, een mees, de mist,
de nabije liefde staat alles stil in vrede.

Niet bang, niet boos. Het leed moest maar
eens bewezen. De winter oogt kaal en grijs, lijkt
doordrenkt van regen en verdriet.

Dichterbij zie ik het niet. De kat spint tevreden
en jij doet de zorgen teniet. Simpel omdat jij er
bent, er voor mij bent. Vol schaamte te bekennen
dat ik dat soms vergeet.

De klok tikt zijn oneindig verhaal. Het klinkt als
eender, als een vroeger toen er niets toe leek te
doen, toen ik nog als een argeloos kind.

Jij ordent wat ik niet recht kan zetten,  jij bent
er duidelijker dan ik mijzelf hier ooit. We worden
ouder, maar van het onbekende soort, de
voorbijgaande uren tegemoet –

 Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
zaterdag 13 januari 2018 
Foto Koolmees - @ Beverley Brouwer
Overige foto's - @ Conny Laahnstein
Achergrond hoes David Sylvian en Holger Czukay
Muziek David Sylvian en Holger Czukay - Plight and Premenition





No comments: