Tuesday, January 30, 2018

ME TOO

ME TOO
Landjuwelen
Antwoord op Gemma
“ Misschien was het een ander “

Ik heb je nooit gevraagd mijn ego
te beschadigen, mijn lichaam te benaderen
alsof ik oud vuil was. Ik kon ooit de
moeder van jouw kind zijn.

Ik kon ooit jouw moeder zijn geweest.
Heb jij de liefde ooit liefdevol aangekeken,
zachtjes door mijn haar gestreken? Het
leven tot leven gewekt zonder dat het
protesteerde, geleerd wat leven
werkelijk bedoelde?

Vergeet niet uit wiens baarmoeder
je nu baarlijke nonsens baarde terwijl
jouw hand tussen onwillige dijen
wrong. Mijn protest de tranen op
mijn wangen die jij zonder op of
om te kijken voor mij achterliet.

Jij hoorde
geen enkel
onvertogen
woord –


Elbert Gonggrijp,
Egmond aan den Hoef,
dinsdag 30 januari 2018
kunstwerk - Esmay Wagemans - Second Skin - 2015




No comments: